sjec.dk

Skridt tilbage til at lykkes i beslutningsprocessen

Skridt tilbage til at lykkes i beslutningsprocessen

Alle de største ledere i verden er mand-ledere. Uden undtagelse kommando de respekt fra dem, der arbejder med dem, og for dem. Nogle ledere kan regere med en jernstang, andre med en blødere tilgang, men den centrale træk konsekvent i alle store ledere er deres karisma.

Karisma er defineret som “ en personlig tiltrækningskraft, der gør det muligt at pÃ¥virke andre ”.

Hvis du observere, hvordan de bedste managere du har arbejdet for operate, vil du uden tvivl finde at de har en ro om dem, nÃ¥r andre er i panik stationer. Uanset om de er klar over det eller ej, opererer de i en mode, der efterligner de fleste (hvis ikke alle) af de største ledere i vor tid. Denne egenskab kan læres, men for nogle mennesker er det nemmere at mestre end andre. Først, skal du huske at alle stress er en sindstilstand. Jeg tror, jeg ’ ll gentage det, bare sÃ¥ du fÃ¥r det – alle stress er en tilstand i sindet

Hvis du tror at du kan ’ t cope – du vandt ’ t. Det lader til, at meget fÃ¥ mennesker (og meget fÃ¥ ledere) har mestret evne til udstationering. Den mÃ¥de at bevare roen, mens andre panik er sÃ¥ nemt som dette:

S top, hvad du gør

T hink logisk gennem hver indstilling

E skøn sandsynlige resultaterne af hver indstilling

P lÃ¥ sandsynlighed spillet – hvad er den sandsynlige løsning?

B e sikker pÃ¥ at du har alle fakta – behøver du nogen eller noget andet?

En ccept, som du har lavet den bedste beslutning baseret på fakta du har

C dælen med dit instinkt – føles det rigtigt?

K eep rolig og træffe beslutning om

De bedste ledere følge denne ramme og træffe en beslutning i sekunder. Det er som at køre en bil. NÃ¥r du har lært hvordan man, og praktiseret nok, din underbevidsthed tager over og virker uden at du behøver at bevidst gÃ¥ gennem rutinen. Du kan øve denne proces pÃ¥ mindre beslutninger, resultaterne som ikke pÃ¥virker dig eller din virksomhed uanset hvad. Som en tilsynsførende eller en leder, vil der utvivlsomt være en tid, hvor du skal gøre mere vigtige, og undertiden øjeblikkelige, beslutninger. At ’ s, nÃ¥r alle de praktiserende vil afbetale. I en tidligere rolle, jeg har personligt anvendt denne struktur til en øjeblikkelig beslutning, der kunne have kostet banken jeg arbejdede for $750.000, hvis jeg var forkert. Baseret pÃ¥ de faktiske omstændigheder jeg havde – jeg tog den rigtige beslutning. Hvis jeg havde gÃ¥et i panik, ville jeg sandsynligvis have gjort det forkert beslutning, som i bakspejlet, ville have været lettere at skabe og gennemføre.

Et af nøgleelementerne til at træde tilbage er at bruge din instinkt. Jeg har set mange mennesker træffer beslutninger baseret pÃ¥ data, at de ved er forkerte eller ufuldstændige. De følte sig presset til at komme med den ‘ ret ’ svar. I mange tilfælde er den opfattede rigtige svar ikke altid den berigtige sig. Hvis dit instinkt fortæller dig noget ikke er rigtigt – lytte til det, stille det spørgsmÃ¥l, der ’ s hvad det er der for. Hvis du don ’ t føle at beslutningen er rigtig, sÃ¥ du kan mangle noget. Dit instinkt vil aldrig lade dig pÃ¥tage sig noget uden at give dig nogle form for advarsel.

Internet og email har fremskyndet svartider – kunder ikke længere acceptere mere end 24 timer mellem deres forespørgsel og dets løsning. Alle virksomheder under konstant udvikling. Hvis det firma du arbejder for stÃ¥r stadig, det virkelig gÃ¥r baglæns, og det sandsynligvis vandt ’ t være omkring fem eller ti Ã¥r ’ tid. NÃ¥r (ikke hvis) en stor omstrukturering af virksomheden finder sted, men mange mÃ¥neder eller Ã¥r fremover, de arbejdere, der vil være efterspørgsel er dem, der kan bo roligt og træffe beslutninger, mens andre omkring dem skrige og rÃ¥be. Ledere og tilsynsførende er altid pÃ¥ udkig efter folk, der kan pÃ¥tage sig ansvaret. Sørg for, at en af dem er du.

Til vores succes!